Betoniranje

BETONSKA MEŠANICA
Specifikacije za betonsko mešanico so enake kot pri drugih betonskih voziščih. Primerna referenca sta lahko evropska standarda EN 13877-1 in -2, ki obravnavata materiale in funkcionalne zahteve za betonska vozišča. Najboljši kameni material za trajno površino, odporno proti drsenju, predstavlja silikatni agregat eruptivnega izvora.

Vgradnja betona s pomočjo vibracijskega valja v krožišču Oberwart v Avstriji. Desno je prikaz namestitve moznikov pred vgradnjo. Foto: ÖBA - Österreichische Betondecken Ausbau GmbH

BETONIRANJE Z UPORABO VIBRACIJSKE LETVE
To je tehnologija, ki se uporablja najpogosteje, saj je pri betoniranju vibracijsko letev mogoče prilagoditi širini betoniranja. Letev drsi naokoli po notranjem obroču cestnega robnika ali po notranjem robu krožišča. Da ne bi prišlo do razlik zaradi morebitnih zamikov nivojev na teh robovih, se vibracijska letev na robnike centrira s pomočjo vmesne lege, ki je dolga najmanj 2 metra. Treba je omogočiti nastavitev višine letve glede na robnik, da se premaga višinsko razliko pri robniku.

Betoniranje vozišča z uporabo vibracijske letve in prikaz pozicioniranja moznikov. Foto: Holcim Süddeutschland

BETONIRANJE Z UPORABO FINIŠERJA
Pri uporabi te tehnologije obstaja več ovir. Za velika krožišča so potrebni stroji s širino od 8 do 10 metrov. Težavna je predvsem izvedba začetkov oziroma koncev krakov krožišča kot delov iste gradbene faze. V primeru, da se celotno betoniranje krožišča opravi v enem dnevu, mora biti čiščenje stroja izvedeno na vozišču, ki se še ni popolnoma strdilo. Stroj bo tako lahko zadržan na krožišču več dni, točneje za ves čas, ki je potreben, da beton postane dovolj trden, da prenese promet.

Betoniranje s finišerjem omogoča delo na zelo široki površini. Foto: Stefan Spalt/ASFINAG, Franz Lecker /ÖBA - Österreichische Betondecken Ausbau GmbH

BETONIRANJE Z UPORABO VALJČNEGA FINIŠERJA
Na Nizozemskem se pri izgradnji krožišč običajno porablja valjčni finišer. To se lahko pojmuje kot vmesna rešitev med betoniranjem z uporabo vibracijske letve in betoniranjem z uporabo običajnih finišerjev. Valj je postavljen na okvirju. Premika se prečno in izpodriva beton na površini. Sklop dveh vibracijskih igel zagotavlja zgoščenost betona. 

 Betoniranje vozišča s pomočjo valjčnega finišerja, krožišče Horní Lideč na Češkem. Izgradnja in fotografiji: Skanska